Przedstawiamy sposób konfiguracji programu pocztowego. W przykładzie użyliśmy popularnego programu Microsoft Outlook Express, który jest popularnym programem pocztowym w systemie Microsoft Windows. W kolejnych krokach przedstawiamy sposób konfiguracji programu.
Parametry konfiguracji klientów poczty elektronicznej
W miejsce domenaklienta.pl należy wpisać domenę przydzieloną
klientowi.
Serwer SMTP: smtp.domenaklienta.pl Serwer POP3: pop3.domenaklienta.pl Serwer IMAP: imap.domenaklienta.pl
- Jako login należy podać całąy adres e-mail: nazwa_skrzynki@domenaklienta.*
Kolejne Kroki podczas konfiguracji klienta poczty
- Uruchamiamy program Outlook Express
- Wybieramy opcję konta z zakładki narzędzia
- Wybieramy dodaj -> poczta.
- Wpisujemy swoje imię i nazwisko, lub inną nazwę która ma się pokazywać jako powiązana z kontem.
- Podajemy pełny adres e-mail.
- Jeżeli jako serwera poczty przychodzącej zamierzamy używać serwera POP3, jako adres podajemy pop3.domenaklienta.pl. Jako serwer poczty wychodzącej wpisujemy smtp.domenaklienta.pl.
- Jeżeli jako serwera poczty przychodzącej zamierzamy używać serwera IMAP, jako adres podajemy imap.domenaklienta.pl i zmieniamy opcję 'Moją
pocztę przychodzącą
obsługuje serwer' na IMAP. Jako serwer poczty wychodzącej wpisujemy smtp.domenaklienta.pl.
- Podajemy pełen adres e-mail jako login. Jeżeli jesteśmy jedyną
osobą
korzystającą
z tego komputera, możemy wpisać hasło i zaznaczyćopcję zapamiętania hasła.
- W tym momencie kreator zakończy pracę. Klikamy przycisk zakończ aby powrócił do ekranu głółwnego programu Outlook Expresss.
- Z zakładki narzędzia podobnie jak na początku wybieramy opcję 'konta'.
- Na zakładce poczta zaznaczamy nasze konto i klikamy przycisk 'właściwości' w menu po prawej.
- Na zakładce 'serwery' zaznaczamy opcję 'serwer wymaga uwierzytelnienia'.
To koniec konfiguracji - w razie dalszych pytań prosimy o kontakt.
|